3.7.11

Formula 1 pada na 1.6 turbo od 2014


Tokom godina razne nove tehnologije su uvodjene u formulu 1, a i restrikcije što se tiče motora.
Dole ćete videti listu po godinama kako su napredovali (i nazadovali restrikcijama) motori F1.


Očigledno kriza trese i ovu granu auto-industrije pa pokušavaju da "skrate" troškove i zainteresuju neke ekipe i države da udju u svet Formule 1. 

Nažalost čini mi se da će ovim budućem skraćivanjem kubikaže od 2014-e na samo 1600 kubika Formuli svesti na ne tako ekskluzivan moto sport i sa nostalgijom i setom ćemo gledati na youtube-u klipove iz 90-ih i 2000-ih kada su Formule 1 bile pojam snage i brzine.
Sva ta ograničenja će "ubiti" formulu ako ovako nastave. Ograničenje kubikaže, dotoka goriva, broja cilindara, veličina klipova, ograničenje obrtaja, broja ventila su neka od ograničenja koje postoje ili koja će tek biti usvojena od 2014-e godine.


Ovim praktično teraju konstruktore na neinventivnost. Jedino što oni mogu je da nameštaju spojlere i da se nadaju je da industrija izbaci neki novi materijal za motor pa da motor od te legure izbaci koju ks više...
Dizajn bolida se praktično više i ne razlikuje jer su i to žestoko sankcionisali tako da ulogu igra više sreća nego istinsko znanje oko mehanike i tehnologije jer praktično inžinjeri nekog tima nemogu ništa da promene na bolidu bez amina FIA
A ona (FIA) ako primeti nešto da je jedan tim izmislio dobro oni odma ili to zabrane ili objave šta je koji tim uradio i dozvole svima da koriste pa praktično poništavaju svaj istraživački rad tima koji je taj rezultat dobio.

1947–1953 4.5 l atmosferski i 1.5l sa superchargerom su tih godina pokretali tadašnje formule
1954- 1960 2.5 l atmosferski
1961-1965 1.5l atmosferski (prebačen motor u "sredinu" tj. iza vozača dok su pre motori bili napred)
1966-1986 povećanje na 3.0 atmosferske i 1.5 sa superchargerom
1987-1988 smanjenje limita pritiska sa 4.0 bara na 3.8 pa na 2.5 do ukidanja kompresora
1989-1994 3.5l atmosferski motori max. 820ks na 15.300 rpm.
1995-2005 3.0 atmosferski motori max 950ks na 19.200 rpm

2006-2013 v8 2.4 litarski atmosferski motori (2009 limitirani na 19.000 obrtaja)
2014 V6 1.6litarski turbo motori sa limiterom unosa goriva u cilindre?! i sa električnim sistemom kerc na svim automobilima, novost će biti i ta da će se Formula kroz pit stop kretati na električni pogon.

2 comments:

  1. Ok i ja sam tako razmishljao u pochetku a onda sam pogledao shampione poslednjih godina i video veliku raznolikost, ne samo vozacha vec i timova, sto je u poredjenju sa ferari/shumaher erom je mnogo zanimljivije i bolje, zashto da ferari bude privilegovan i da koristi skupe metale za prozvodnju svojih motora, jer samo oni mogu to da priushte i mozhda josh dve tri ekipe, generalno i meni smeta v8 a tek ovo cje biti katastrofa, formula 1 treba da bude najjacha disciplina u moto sportu, a i ponovo da se obaraju rekordi staza shto je potpuno zaboravljeno,
    Idealno bi bilo sa vrati v10, al sa striktno propisanim pravilima chisto zbog fair play-a prema ostalim ekipama, uostalom budzetski fair play se uvodi i u fudbalu...

    ReplyDelete
  2. Apsolutno se slazem sa ovim komentarom!

    ReplyDelete