29.2.12

Beograd pere novac sa tramvajima


Peru novac tramvajima? Kako?

Nema drugog objašnjenja sem da neko ima debele koristi što se tramvaji i dalje u ovoj meri koriste u gradskom prevozu.

Povodom novog urbanističkog plana u kojima će sve ulice u kojima se nalaze šine biti ponovo rekonstruisane i time potrošiti desetine miliona evra samo da bi šine bile prebačene na sredinu ulice (Vojvode Stepe, Cara Dušana itd...) postavio sam na "papir" koliko su tramvaji "dobri" za Beograd.

Par razloga kojima je GSP i grad Beograd lagao narod i pričao bajke o tramvajima:
1) Najbrži gradski prevoz - Laž
Maksimalna brzina tramvaja je 40km/h, realna 30km/h, prosečna 15km/h
2) Jeftini su - Laž
Novi tramvaji naručeni od kompanije CAF po komadu koštaju 2.125.000 evra!
Novi Ikarbus autobus domaće proizvodnje po licenci košta oko 160.000e dakle 13 autobusa smo mogli kupiti po ceni jednog tramvaja!
3) Jeftina infrastruktura - najveća laž
Ne samo što postavljanje šina i gornjeg stroja zahteva enormne investicije, takodje taj put mora biti drastično ojačan da bi izdržao intenzitet i težinu tramvajskog saobraćaja. Nažalost kod nas se to izuzetno traljavo uradi te asfalt oko šina puca pod opterećenjem zato što (namerno) nije korišćen kvalitetniji. 
4) Najsigurniji prevoz - laž
Pre nedelju dana su se dva tramvaja sudarila zato što se manuelna skretnica stara pola veka sama vratila na početnu poziciju i time izbacila tramvaj iz šina. Par povredjenih pri izuzetno maloj brzini.
5) Redovan i uvek se na njega možeš osloniti - laž 
Kod nas su uglavnom dosta stari tramvaji i kvare se, tramvaj je fiksiran za jednokolosečne šine i kada se bilo šta ispreči na putu (parkirana kola, neispravni tramvaj) sve staje. Onda se gomilaju jedan iza drugog i posle odredjenog vremena cela mreža na toj liniji ne funkcioniše.
Takodje malo veći snežni nanosi totalno parališu tramvajski prevoz kao što smo se uverili ove zime kada su oni u stvari bili najpotrebniji oni su čamili u garažama.

Povodom prebacivanja tramvajskih šina u sredinu ulice ima dosta razloga protiv takvog rešenja
- stotine novih pešačkih prelaza do novih stanica u sredini ulice
- stotine novih semafora kod tih pešačkih prelaza koji će usporiti iovako trom saobraćaj
- gde se nestave semafori rizikuje se gubitcima života gradjana jer smo i sami svedoci koliko vozači poštuju pešački bez semafora

STOP TRAMVAJIMA!

Uvedite više linija trolejbusa, imaju istu brzinu kao autobusi, ne zagadjuju okolinu, a kada jedan od njih se pokvari ili se nešto ispreči na putanji u roku od 2 sekunde se ta prepreka ili taj pokvareni zaobilazi i sve ostale trole na liniji nastavljaju  prevoz bez problema. 


Možda i najbitnije stavka, gradjane trolejbusi i autobusi drastično komfornije i brže prevezu sa tačke A na tačku B od tramvaja.  
Što je veća relacija koja se meri u poredjenju autobus vs tramvaj to se razlika meri u DESETINAMA MINUTA.

Ostavite 2ku kao turistička atrakcija i to je to, tramvaji sa tako malom brzinom i tako velikoj ceni koštanja, nemaju šta da traže na današnjoj sceni. 

Autobusi i trolejbusi kao prevozna sredstva su daleko jeftiniji od tramvaja, njihova infrastruktura i održavanje iste je daleko jeftinije nego kod tramvajske, brže, efikasnije i komfornije prevoze putnike.

Ko zaradjuje na tome da u 2012-oj drži tramvaje koji idu prosečnom brzinom 15km/h o trošku mene i vas - poreskih obveznika? 

No comments:

Post a Comment