Naftni lobi nas je unazadio u skoro svim pogledima.
Umesto da su bili malo dalekovidiji i videli da će kao što se i sada dešava struja dobiti bitku nad naftom.
Prvi automobil koji je oborio magičnu brzinu od 100km/h je bio električni automobil 1899 godine.
Pre 120 godina!
Benzinski motor je efikasan od 25-40%, elektromotori oko 95%.
Zapravo velike termoelektrane, imaju veću efikasnost od benzinskog motora (oko 60%).
Danas gradovi su zagadjeniji nego ikada, srećom po nas to još dugo neće biti slučaj.
Pošto nafte ubrzo nestaje, cena nje se drastično diže na svetskom tržištu.
Proizvodjači automobila su krenuli sa hibridnim modelima (benzin ili dizel i elektro generator sa baterijama).
Kako se i dalje bude dizala cena nafte, proizvodjači automobila će prebacivati svu proizvodju sa hibridnih modela na čisto elektro modele i doći će trenutak u vremenu kada će biti isplativije voziti se na struju nego na naftu.
Kada krene masovna proizvodnja elektro automobila i kada budu krenuli da menjaju sadašnja vozila, količina struje koju će svet morati da proizvede će morati drastično da se uveća.
Inače svi elektro generatori su (power on demand-struja po želji) tako da kada stanete na semaforu elektrogenerator se automatski zaustavlja i time vam štedi bateriju, takodje postoje i sistemi da pri kočenju, ta sila kretanja se vraća i pretvara u električnu koja odlazi u baterije. U gradskoj vožnji kažu da taj sistem vraćanja energije doprinosi i do 15% većem trajanju baterije (15% većoj autonomiji u km).
Vetrogeneratori i solarna postrojenja su naravno najbolje rešenje ali su i dosta skupa i ne daju neku ogromnu snagu na uložen novac, tj. novac se jako sporo vraća u ove investicije.
Rešenje se ogleda u nuklearnim centralama. Koja zemlja ih ne bude imala moraće da uvozi struju.
Medjutim gradovi će biti čisti, automobili na struju, tramvaji, trolejbusi, autobusi na struju, kamioni, vozovi, metro... Grad će ponovo disati... Drveće na bulevarima će imati normalno zeleno lišće a ne polu crno od gareži... Sneg će zauvek ostati beo, jer neće biti izduvnih gasova koji bi ga prljali.
Dakle na struju voz može da ide do skoro 600km/h (TGV prototip/Maglev vozovi), medjutim još uvek nije napravljen sistem kako bi struja mogla da pogoni prekookeanske avione, koji trenutno lete sa mlaznim motorima.
Što se tiče elisnih aviona, ima već prototipova (na slici) a ubrzo će biti napravljene visokokapacitativne baterije koje će kroz deceniju ili dve, omogućiti da svi elisni avioni predje na elektrogeneratore i postane zeleni.
Umesto da su bili malo dalekovidiji i videli da će kao što se i sada dešava struja dobiti bitku nad naftom.
Prvi automobil koji je oborio magičnu brzinu od 100km/h je bio električni automobil 1899 godine.
Pre 120 godina!
Benzinski motor je efikasan od 25-40%, elektromotori oko 95%.
Zapravo velike termoelektrane, imaju veću efikasnost od benzinskog motora (oko 60%).
Danas gradovi su zagadjeniji nego ikada, srećom po nas to još dugo neće biti slučaj.
Pošto nafte ubrzo nestaje, cena nje se drastično diže na svetskom tržištu.
Proizvodjači automobila su krenuli sa hibridnim modelima (benzin ili dizel i elektro generator sa baterijama).
Kako se i dalje bude dizala cena nafte, proizvodjači automobila će prebacivati svu proizvodju sa hibridnih modela na čisto elektro modele i doći će trenutak u vremenu kada će biti isplativije voziti se na struju nego na naftu.
Kada krene masovna proizvodnja elektro automobila i kada budu krenuli da menjaju sadašnja vozila, količina struje koju će svet morati da proizvede će morati drastično da se uveća.
Inače svi elektro generatori su (power on demand-struja po želji) tako da kada stanete na semaforu elektrogenerator se automatski zaustavlja i time vam štedi bateriju, takodje postoje i sistemi da pri kočenju, ta sila kretanja se vraća i pretvara u električnu koja odlazi u baterije. U gradskoj vožnji kažu da taj sistem vraćanja energije doprinosi i do 15% većem trajanju baterije (15% većoj autonomiji u km).
Vetrogeneratori i solarna postrojenja su naravno najbolje rešenje ali su i dosta skupa i ne daju neku ogromnu snagu na uložen novac, tj. novac se jako sporo vraća u ove investicije.
Rešenje se ogleda u nuklearnim centralama. Koja zemlja ih ne bude imala moraće da uvozi struju.
Medjutim gradovi će biti čisti, automobili na struju, tramvaji, trolejbusi, autobusi na struju, kamioni, vozovi, metro... Grad će ponovo disati... Drveće na bulevarima će imati normalno zeleno lišće a ne polu crno od gareži... Sneg će zauvek ostati beo, jer neće biti izduvnih gasova koji bi ga prljali.
Dakle na struju voz može da ide do skoro 600km/h (TGV prototip/Maglev vozovi), medjutim još uvek nije napravljen sistem kako bi struja mogla da pogoni prekookeanske avione, koji trenutno lete sa mlaznim motorima.
Što se tiče elisnih aviona, ima već prototipova (na slici) a ubrzo će biti napravljene visokokapacitativne baterije koje će kroz deceniju ili dve, omogućiti da svi elisni avioni predje na elektrogeneratore i postane zeleni.
No comments:
Post a Comment