Poslednji primerak automobila Lada 2107 popularno nazvane u Rusiji "семёрка" (sedmica) je sišao sa proizvodne trake u svojoj fabrici matične kompanije AvtoVaz-a u Togliatiju, Rusija.
Mali kuriozitet – ukoliko bi se sve proizvedene Lade Rive stavila u pravu liniju, ruski astronauti bi mogli da otpešače do Meseca.
To ne znači da je završena proizvodnja, naprotiv. Mala cena i dalje jako privlači niži stalež stanovnika Rusije pa je sklapanje ovog modela premešteno u fabriku Izmash u blizini grada Izhevsk.
Tokom akcije ”staro za novo” 2010-e je prodato 136.000 Riva, po ceni od samo 3.900 evra.
Standardna cena je godinama za nov model bila oko 5200eur.
Sem fabrike Izmash, u Egiptu se od 2000-tih godina u fabrici Suzuki-ja takodje sklapa 2107-ica a od 2006 i noviji modeli Lade.
Model 2105 (2107 je luksuznija verzija) prestao je da se proizvodi krajem 2010 godine.
Ovim premeštanjem proizvodnje 2107 i prekidanjem proizvodnje 2105 se završava klasično poglavlje Lade.
Klasično znači da su svi ti modeli (2101,2103,2105,2107) u stvari svi bili bazirani na modelu Fiat-a 124 koji je zapravo "tata" svih ovih modela. Zapravo na svim starim Fiatima, Lanciama, Zastavama i Ladama ima dosta zajedničkih delova, čak su i nosači motora na istim mestima (što je olakšalo posao mehaničarima pa zato postoji dosta veliki broj Lada sa motorima od Fiata ali i poneki Yugo sa motorom Lancie.)
Sa preko 16.8 miliona proizvedenih primeraka Riva je, slučajno ili namerno, došla u sam vrh automobilskih velikana, a jedini automobil koji se u neizmenjenom obliku prodat u više primerka je Volkswagenova Buba.
Glasine su da je gašenje proizvodnje u matičnoj fabrici pored novih modela koji se proizvode znak da će još jedan novi model biti ubrzo pušten u proizvodnju i prodaju.
Nagadja se da će to biti Lada 2116 - na slici (rusi nikad nisu bili inspirativni sa imenima modela automobila). Lansiranjem ovog novog modela i povlačenje starih "klasika" Lada se trudi da uz pomoć Renoa transformiše svoju marku u moderniju, sa mnogo boljim dizajnom modela nego do sad. Novi motori sa ubrizgavanjem su već dali odredjene rezultate u ekonomičnosti i izdržljivosti.
Nadamo se da će i cena ovih novijih modela ostati kao i od početka istorije automobila Lada, pristupačna većinskom delu stanovništva.
Mali kuriozitet – ukoliko bi se sve proizvedene Lade Rive stavila u pravu liniju, ruski astronauti bi mogli da otpešače do Meseca.
To ne znači da je završena proizvodnja, naprotiv. Mala cena i dalje jako privlači niži stalež stanovnika Rusije pa je sklapanje ovog modela premešteno u fabriku Izmash u blizini grada Izhevsk.
Tokom akcije ”staro za novo” 2010-e je prodato 136.000 Riva, po ceni od samo 3.900 evra.
Standardna cena je godinama za nov model bila oko 5200eur.
Sem fabrike Izmash, u Egiptu se od 2000-tih godina u fabrici Suzuki-ja takodje sklapa 2107-ica a od 2006 i noviji modeli Lade.
Model 2105 (2107 je luksuznija verzija) prestao je da se proizvodi krajem 2010 godine.
Serijska trkačka verzija "Lada VFTS 1982 god."
1.5l, 160 ks (119 kW), sa motorom 1.8l i turbinom 240 ks
Ovim premeštanjem proizvodnje 2107 i prekidanjem proizvodnje 2105 se završava klasično poglavlje Lade.
Klasično znači da su svi ti modeli (2101,2103,2105,2107) u stvari svi bili bazirani na modelu Fiat-a 124 koji je zapravo "tata" svih ovih modela. Zapravo na svim starim Fiatima, Lanciama, Zastavama i Ladama ima dosta zajedničkih delova, čak su i nosači motora na istim mestima (što je olakšalo posao mehaničarima pa zato postoji dosta veliki broj Lada sa motorima od Fiata ali i poneki Yugo sa motorom Lancie.)
Sa preko 16.8 miliona proizvedenih primeraka Riva je, slučajno ili namerno, došla u sam vrh automobilskih velikana, a jedini automobil koji se u neizmenjenom obliku prodat u više primerka je Volkswagenova Buba.
Glasine su da je gašenje proizvodnje u matičnoj fabrici pored novih modela koji se proizvode znak da će još jedan novi model biti ubrzo pušten u proizvodnju i prodaju.
Nagadja se da će to biti Lada 2116 - na slici (rusi nikad nisu bili inspirativni sa imenima modela automobila). Lansiranjem ovog novog modela i povlačenje starih "klasika" Lada se trudi da uz pomoć Renoa transformiše svoju marku u moderniju, sa mnogo boljim dizajnom modela nego do sad. Novi motori sa ubrizgavanjem su već dali odredjene rezultate u ekonomičnosti i izdržljivosti.
Nadamo se da će i cena ovih novijih modela ostati kao i od početka istorije automobila Lada, pristupačna većinskom delu stanovništva.
No comments:
Post a Comment