27.7.10

Slobodno zidarstvo aka masoni u Vršcu


Ako je iko pratio ovaj blog videće tu i tamo neki post kako sam se često vozio prugom Beograd - Vršac.
U jednom trenutku kad sam ušao u voz zagledao sam se u gornji deo fasade stanice... znači spoljna strana stanice kad se gleda iz voza... koja inače izgleda onako neugledno u odnosu na unutrašnji deo, i spoljašnji deo kod glavnog ulaza... Nebitno... kad sam video taj simbol, u sekundi sam se utripovao ma daj nema šanse... kad ono... daj da ja to slikam pa da vidim jer me oči varaju... druga slika je cropovana i osvetljena da bi se bolje video simbol...

vidite valjda na drugoj slici simbol u sredini...

Dakle našao sam textove (šta textove ceo sajt!) Loža Aurora Vršac da je zaista postojala i da i dalje postoji masonska aka loža slobodnih zidara u Vršcu...

"Pre 151 godine Vršac se prugom, preko Temišvara, povezao sa Budimpeštom, Bečom i drugim metropolama starog kontinenta. Vršac je tada imao više od 22.000 stanovnika i bio je jedna od većih varoši u južnoj Ugarskoj. Potom je usledila i izgradnja drugih železničkih putnih pravaca. Preko Margite Vršac se 1891. povezao sa Velikim Bečkerekom (Zrenjanin), sa Kovinom 1894, a posle 1898. i sa Pančevom, preko Petrovog Sela, današnjeg Vladimirovca - kaže šef putničkog železničkog saobraćaja u Vršcu i dodaje da dotadašnja železnička stanica nije kapacitetom odgovarala potrebama, pa je nova, ova današnja, prema planu napravljenom 1899. u Pešti, građena od 1900. do 1902. godine, od klinker opeke u stilizovanoj verziji istoricističke arhitekture."

"Počeci slobodnog zidarstva u Vršcu se ne mogu jasno utvrditi. Zna se da je u Vršcu 1875/1876 godine uspavana Loža "Egalitas"(ali je možda neka druga loža nastavila pokret) . Da je u Vršcu bilo Braće od davnina govore simboli na tržišnoj povelji.
Svetlo je uneto u Ložu Aurora 8. juna 1905. godine i ona počinje rad u Autrougarskoj monarhiji pod zaštitom Velike Lože Ugarske. Opstaje u užasima I svetskog rata i radi u novoj državi Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca...."

Dakle godine se slažu da je u to vreme bilo masona po Ugarskoj, tako da hehe našao sam zaista dokaz da su bili prisutni... realno najbolji način da ovekovečiš prisutnost i pokret... tako su krenuli i egipćani, pisali i crtali po kamenu jer kamen je "večan"...

No comments:

Post a Comment