U izgradnju i modernizaciju brzih pruga potrebno investirati pet do šest milijardi evra, izjavio direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković. "Železnice" i "Alpina" potpisale ugovor o izgradnji mosta preko Velike Morave.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković rekao je da su Srbiji potrebne bolje i kvalitetnije pruge na kojima će vozovi moći da se kreću najmanje 100 kilometara na sat. Potrebno... potrebne su nam pruge koje imaju betonske pragove a ne drvene...
brzina nije toliko bitna, najvažnije je pod jedan da se poštuje red vožnje i da ima puno vozova...
evo pogledajte "svetao" primer GSP prevoza, nisu brzi ali ljudi se uzdaju u njih i prevoze se svakodnevno sa njim...
Marković : "Do sada nismo redovno planirali sredstva, nismo imali izvore, ali da bi našu mrežu od 3.900 kilometara održali u postojećem stanju, potrebno je u narednih 17 godina 2,8 milijardi evra", rekao je Marković.
Direktor "Železnica Srbija" je ukazao da će za brzinu kretanja od 160 kilometa na sat biti osposobljena deonica Beograd-Novi Sad kad?, a kreditima iz evropskih banka biće završena kompletna modernizacija te pruge.
"Do tada ćemo imati i elektromotorne vozove, pa ćemo moći da poštujemo red vožnje, koji sada ponekad ne možemo, zbog oštećenja pruga", objasnio je Marković.
A zašto se onda pravi "lažni" red vožnje koji uopšte ni u teoriji ne može da se ispoštuje... stalno se laže narod...
Zatim će se raditi nastavak modernizacije pruge severnog kraka Koridora 10 prema Subotici, a radi se i na pruzi od Stare Pazove do granice sa Hrvatskom, prema Šidu.
"Na južnom kraku od Beograda do Niša, takođe, ćemo rešiti pritanje dvokolosečne pruge, brzine do 160 kilometara na sat", najavio je Marković. Opet nije rečeno kad?
Marković je danas sa predstavnicom kompanije "Alpina" Nevenkom Sinđić potpisao ugovor o gradnji železničkog mosta preko Velike Morave, na Koridoru 10, vredan devet miliona evra.
Izgradnja mosta će biti finansirana iz kredita Evropske investicione banke.
"Most će biti dug 322,5 metara, težak 2.400 tona i deo je dvokolosečne pruge duge 10,2 kilometara, deonice od Gilja do Paraćina, koja se nalazi na pruzi Beograd-Niš.
Na njegovoj gradnji biće angažovano 150 radnika, a rok za završtak radova je 18 meseci", rekla je Sinđićeva i dodala da će gradnja početi u maju 2011. godine.
Dobro važno je da se nešto radi ali još smo mi jako daleko od evropskog proseka u svemu a pogotovo u prosečnim brzinama vozova...
No comments:
Post a Comment