Proteklu deceniju, pored velikih političkih i ekonomskih, obeležile su i postepene promene stila života. One se najčešće ne primećuju dok se dešavaju, kao kada deca rastu.
Deo tih "sitnica" koje su nam promenile život od početka milenijuma sledi, ne po značaju, već abcednim redom.
Aerodromi - da li se sećate vremena kada se niste izuvali pre ulaska u avion i kada ste slobodno unosili flašicu soka u putničku kabinu? Opasnost od terorizma izbrisala je to vreme.
Ajpod/iPod - ikona digitalne ere. Lansiran je 2001, da bi šest godina kasnije bilo prodato već 100 miliona primeraka.
Alternativna medicina - od akupunkture do dodataka od bilja u borbi protiv bolesti, uključujući rak, alternativna medicina popularnija je nego ikad.
Apps odnosno aplikacije - godine za nama obeležila je eksplozija različitih uređaja, od ajfona, preko laptopa, do GPS-a.
Blekberi - prošlo je vreme kada bi vas ta reč asocirala na kupinu. Danas blekberi znači samo jedno - pametni telefon koji koristi više od 28 miliona ljudi u svetu.
Blog - svi su na blogu i ponekad se pitamo kako smo uopšte provodili vreme pre bloga. Procenjuje se da ima više od 100 miliona blogova.
Ekologija - budi "zelen", ne koristi plastične kese već platnene, to već i školska deca govore roditeljima.
Debljina - u prethodnih desetak godina debljina je proglašena državnim neprijateljem.
GPS - više i ne možemo da se izgubimo. Ali pazite kada određujete lokaciju jer je jedan par "omašio" za 650 kilometara pošto je umesto Carpi ukucao Capri.
Fejsbuk - gotovo je nemoguće zamisliti da je svojevremeno ta mreža bila ograničena samo na studente na Harvardu. Sada ima više od 300 miliona korisnika širom sveta.
Google - postao je deo naših moždanih funkcija. Šta god da nam treba, dovoljno je ukucati ključne reči u ovaj popularni pretraživač i pronaći sve što nam treba na internetu.
Youtube – društveni sajt za gledanje i ubacivanje video materijala.
Kablovska televizija – filmovi, muzika, vesti sa svih strana sveta - sve je na kablovskoj.
Kamere - čak i vaša baka ima digitalnu kameru i preko mejla vam šalje fotografije ili ih postavlja na sajtove.
Kroks - plastične klompe koje su se pojavile 2002. Mnogi ih vole jer su udobne i lagane, međutim neki pozivaju na uništenje popularnih kroksica. Teško jer ne treba smetnuti s uma da ih je i Mišel Obama nosila letos na odmoru.
Mobilni telefoni - više od 85 odsto Amerikanaca koristi mobilne telefone. Sličan je trend i u svetu.
Organska hrana - je "in" i u SAD je to danas industrija vredna 21 milijardu dolara u poređenju sa 3,6 milijardi u 1997. Naravno, i Mišel Obama u vrtu Bele kuće ima organski povrtnjak.
Povezanost - non-stop smo povezani preko kompjutera. Ako vam šef u nedelju pošalje imejl, bolje odgovorite jer opravdanja nema - osim ako ste na Antarktiku.
Rialiti TV - gledaoci postaju zavisnici a učesnici u rijaliti programima pokušavaju da postanu slavni.
Starenje - i 50-godišnjakinje danas oblače isto što i 18-godišnjakinje, devojčice liče na devojke, duga kosa se nosi bez obzira na godine a ženska moda sve više izgleda kao da je namenjena samo jednoj starosnoj grupi.
Tetoviranje - počelo je nevino, sa leptirićem na ramenu ili nekim plemenskim simbolom na nadlaktici. Zatim su stigli kineski znaci čije je pravo značenje uglavnom nepoznatno tetoviranom. Sada ih svi imaju, čak i sredovečne gospođe.
Trudnoća - u modi je stomak koji pupi, kreira se šik odeća za trudnice, fotografišu ih čak i nage, sve u slavu trudnoće.
TV ekrani - postali su veći i tanji i pretvorili dnevne sobe u bioskope.
Vikipedija - uvek dostupna enciklopedija sa uglavnom tačnim podacima.
Blic
No comments:
Post a Comment