8.2.11

Kineska super železnica


Čuli ste i videli da je sve Made in China.
Ali kako je u samoj kini? Kakva je ekonomija, sve govore vozovi u toj zemlji.



Veličina tj. ukupna dužina njihove železnice  u km se godišnje poveća kao dve železnice Srbije i sada imaju preko 100.000km pruge. 
Po razgranatosti jedino su veće železnice Amerike i Rusije mada verovatno nisu toliko efikasne, a sigurno nisu i toliko brze.
U 2008-oj kineska železnica je posedovala oko 584,961 teretnih vagona, 43,215 putničkih vagova i 18,437 lokomotiva i imali su više od  36,300 polazaka vozova. 
Od toga više od 30.000 vozova su bile teretne kompozicije koje podmiruju ogromne uglavnom energetske potrebe ovog azijskog džina. 
Oktobra 2008 država je donela projekat od 292 milijarde $ za dalje povećanje železničke mreže i postepeno ubrzavanje pruga do 2020-e godine. 

Okvirno će Kina investirati u svoje železnice godišnje, isto koliki je i celi budžet države Srbije.
Kina je i dalje ubedljivo najveće gradilište u svetu što se tiče brzih pruga...


Smešno je ali 1993 godine prosečna brzina vozova u kini je bila 40ak km/h a sada imaju vozove koji idu i preko 450km/h.... 
Ne znam gde se više vidi eksplozija i ekspanzija kineske ekonomske moći ako ne u brzini i posttepenom ubrzavanju njihovih vozova.... 
(Koji su već brži od većine konkuretnih ekonomija - Amerike, Rusije, Indije...)
Šta sve čine pare...

No comments:

Post a Comment