5.7.10

Stajanje u avionu


Rajaner, jedna od naj­poznatijih svetskih lou kost avio kompanija sprema se da napravi revoluciju u vazdušnom prevozu putnika. Njihov plan je da u bliskoj budućnosti u svoje avione uvedu mesta za stajanje, svojevrsne vertikalne nazovistolice, čijom ugradnjom će se kapacitet aviona povećati za 40 do 50 mesta. Cena ovakve karte trebalo bi da iznosi oko četiri funte.

Idejni tvorac vertikalnog sedenja i taksi za gojazne: Majkl O’ Liri, izvršni direktor

Popularni irski avio prevoznik, koji godišnje ugosti oko 60 miliona putnika, najavio je da su već krenuli u pregovore sa američkim tvorcem aviona, kompanijom Boing o adaptaciji njihovih letelica kojom će se omogućiti da se putnici prevoze u stojećem položaju.„Putnici neće baš stajati, jer na vertikalnim sedištima postoji nešto poput stoličice na koju mogu da se oslone ili čak i da sednu“, rekao je portparol Rajanera Stefan Meknamara
Da bi se obezbedio prostor za stajaća mesta u avionu, plan rukovodioca ovog jeftinog prevoznika je da sa repa aviona otklone dva toaleta, a zajedno sa njima i četiri reda sedišta, tačnije ukupno 12 sedećih mesta. Time bi se otvorio prostor za novih 40 do 50 putnika po jednom letu.

Izvršni direktor Rajanera Majkl O’ Liri je rekao da je implementacija stojećih mesta prvi korak u širem planu da se napravi revolucija u jeftinom avio-saobraćaju i promene navike putnika.

Tako je do sada Rajaner predložio posebne takse za gojazne putnike, naplaćivanje korišćenja toaleta u avionu, toalet papira sa likom O’ Lirija, pušenja u „wc kabini“, kao i posebne takse za putnike koje nose svoju hranu u avion. Inače, poznato je da se hrana, piće i većina ostalih usluga kod jeftinih avio kompanija posebno naplaćuje.

Međutim, stojeća mesta u avionu privukla su niz kritika Vlasti civilnog vazduhoplovstva (CAA), koji sumnjaju da će ovakva „sedišta“ proći bezbednosne testove. U Rajan eru misle drugačije.

„Sasvim smo sigurni da ova sedišta mogu proći bezbednosne mere. Boing može poslati čoveka na mesec, tako da ne sumnjam da će uspeti u ispunjenju naše ideje“, rekao je O’ Liri i u ime kompanije obećao da će nova vertikalna sedišta ispuniti sve postojeće bezbednosne regulative koje se primenjuju na tradicionalna avio sedišta.

Primera radi, putnici će nositi specifične sigurnosne pojaseve, koji će ići preko njihovih ramena, slične onima koje posada aviona koristiti tokom leta.

Zanimljivo je i da Rajaner planira da ove promene na letelicama finansira tako što će svojim putnicima naplaćivati korišćenje toaleta na letu po ceni od jedne funte.
Istraživanja ove kompanije pokazala su da bi putnici prihvatili da lete u novim vertikalnim sedištima ukoliko bi to učinilo let jeftinijim.

„Napravili smo anketu sa oko 120.000 putnika, 80.000 je reklo da bi se vozilo u ovakvim sedištima da su besplatna, a 42 procenta da bi ih koristilo ako bi trebalo da plate upola cene” rekao je Meknamara i dodao da bi ova promena učinila troškove aviokompanije manjim, što bi moglo povoljno da se odrazi i na putnike kroz smanjivanje taksi u kojima troškovi kompanije čine značajan deo.

Inače, i kineski avio-prevoznik „Spring erlajns“ je na sličnu ideju pregovarao sa evropskim tvorcem aviona, kompanijom „Erbas“.

No comments:

Post a Comment