10.4.10

Beogradski metro - postoji zelja ali...



Donji txt je skinut sa sajta b-92 a boldovao sam neke gluposti da tako kazem koji se pominju u txt-u... pise pocetak izgradnje metroa treba da se ocekuje 2013-ete a mi vec imamo Beovoz od 2000-ih godina koji je pocetak tog metroa.. par stanica, 40-km tunela kroz sam centar bg-a itd...
Stanica Vukov spomenik je sama po sebi odlicna podzemna stanica i nesto sto nasem gradu treba... a sto je najcrnje ovaj koji je pisao ovaj txt verovatno ne zna da ta stanica uopste postoji!
Evo od 2007 pa do sad 133 strane ispisane na ovu temu na beobuild forumu... momci svaka cast.. koga zanima bilo sta na ovu temu sigurno ce naci ovde...
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=399&p=1


Početak izgradnje metroa žitelji prestonice mogli bi da očekuju već od 2013. godine, ako je suditi prema projektu gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju koji predviđa laki šinski sistem čija bi izgradnja trebalo da bude gotova do 2033. Reč je o mreži sa tri linije ukupne dužine 36 kilometara, sa 55 stanica.

Prva faza predstavljenog metro sistema, prema još neusvojenom projektu, predviđa izgradnju linije od Ustaničke ulice na Zvezdari do Tvorničke u Zemunu (L1-A) i od Vukovog spomenika do Bloka 45 (L1-B). Izgradnja prva dva koloseka bi trebalo da košta oko 374 miliona evra.

Od 2018. godine, prema projektu, trebalo bi da počnu i radovi na priključenju linija 2 i 3. Reč je o kracima mreže koji će voditi od Pravnog fakulteta do Vidikovca, odnosno od Hipodroma do železničke stanice Novi Beograd. Procena je da će troškovi izgradnje linije 2 iznositi 323 miliona, a linije 3 oko pet miliona evra.

U stručnoj javnosti već godinama se polemiše o potrebama Beograda za metroom i rešenjima koje su gradske vlasti do sada nudile
. Davne 1982. izrađen je prvi projekat teškog (klasičnog) metroa koji je ostao samo slovo na papiru. U prvoj deceniji 21. veka gradske vlasti naložile su izradu projekta BELAM (Beogradski laki metro). Ovaj sistem ozbiljno je kritikovan i u šali nazvan „tramvaj na steroidima” jer su se šinska vozila ukrštala sa postojećim saobraćajem iznad zemlje.
Ipak, ovaj projekat još nije definitivno prihvaćen jer Skupština grada u toku leta tek treba da odluči o konačnom tipu metroa, načinu finansiranja i rokovima izgradnje

No comments:

Post a Comment